U petom dijelu LOGH priloga upoznajte genijalnog i vječito pospanog taktičara - Yanga Wen-lija te najvažnije likove okupljene na strani Alijanse Slobodnih Planeta.
U ovom dijelu teksta prikazani su karakterni profili nekih od najvažnijih likova u franšizi. Isti su koncipirani kao općenitiji informativno-analitički opisi u kojima se izbjegava spominjanje spoilera vezanih uz njihove daljnje sudbine tijekom središnje radnje, no zato su naznačene njihove pozadinske priče i motivi. Smatrate li da vam poznavanje informacija takvog karaktera može narušiti užitak gledanja, pristupite sadržaju na vlastitu odgovornost.
U ovom dijelu teksta prikazani su karakterni profili nekih od najvažnijih likova u franšizi. Isti su koncipirani kao općenitiji informativno-analitički opisi u kojima se izbjegava spominjanje spoilera vezanih uz njihove daljnje sudbine tijekom središnje radnje, no zato su naznačene njihove pozadinske priče i motivi. Smatrate li da vam poznavanje informacija takvog karaktera može narušiti užitak gledanja, pristupite sadržaju na vlastitu odgovornost.
4.2.1. Yang Wen-li
–
drijemajući čarobnjak ispijanja čaja
O Istini „Možda doista i postoji univerzalna, apsolutna istina, koja poravnava sva pitanja. No ona je izvan dosega ovih malih ruku.“ ... „Malo je ratova između dobra i zla: najčešće je to sukob između dvaju dobrih alternativa.“
[Djetinjstvo] Budući heroj
nacije veoma kontroverzne osobnosti i jedan od najvećih strateških genija u
povijesti rodio se 767 UC u
dobrostojećoj trgovačkoj obitelji u Alijansi Slobodih Planeta. Kao i Reinhardu, majka
mu je preminula dok je bio veoma malen pa je jedinca
odgojio otac, zakleti kapitalist, koji će mu pružiti prilično prizemljen, ali
zdrav odgoj.
Od malena
će ga podučavati kako je novac u ovom surovom svijetu punom eksploatističkih
odnosa jedino sredstvo osiguravanja neovisnosti i očuvanja vlastitog
integriteta, ali ga istovremeno usmjeravati i na umjetnost kao nepresušno vrelo
oplemenjivanja duha.
O životu; Yang Tain-long „Ako imaš novac, ne moraš raditi za ljude koje prezireš i ne moraš povinjavati svoje principe kako bi zaradio za život. Novac obogaćuje tvoj novčanik, a umjetnost tvoje srce.
[Obrazovanje] Yang je glavninu djetinjstva proveo na očevom
trgovačkom brodu, a s 16 godina počinje
izučavati povijest kojom je oduvijek bio zaokupljen. Kako će se po očevoj
tragičnoj smrti pokazati da je glavnina umjetnina iz njegove kolekcije bilo
krivotvoreno, Yang će ostati bez novca potrebnog za nastavak studiranja pa će
silom prilika upisati povijest
ratovanja na vojnoj akademiji, pod
uvjetom da nakon studija odradi troškove obrazovanja kroz aktivnu vojnu službu.
Zbunjenost i pospanost: Yang je krajnje predvidiva osoba koja od života ne traži više od toplog obroka i pokoje povijesne knjige. |
[Neprilagođenost] Naime, kao relativno
anksiozan pojedinac sklon kontemplaciji te uglavnom lišen socijalnih
vještina preživljavanja, u sebi neće pronaći očev trgovački duh koji bi mu
omogućio da na sretniji način riješi svoju egzistenciju. U međuvremenu će
biti prisiljen preorijentirati se s povijesti na strateške studije, a pritisak
učenja će mu pričinjavati neprilike vezane uz izvrsnost.
Njegova
nesnalažljivost u društvenim situacijama predstavlja jedan od glavnih
generatora komedije situacije u seriji i
gledatelja će s obzirom na ukupnost njegove karakterizacije vjerojatno
asocirati na autističnog genijalca L-a iz nešto novijeg Death Notea.
O motivaciji „Svi moraju iskazati određenu dozu odgovornosti prema napravljenim računima. Ja također. To nije običan komad papira, već lanac koji veže ljude.“
Prijatelj Dusty bit će uz Yanga od samih početaka vojne karijere |
Taj će mu
poduhvat i donijeti gotovo mitski status Heroja
El-Facila [Hero
of El-Facil] i
označiti početak njegove iznimne, mada trnovite vojne karijere – nečega što u
biti nikada nije htio i što će mu uvijek teško padati, ali čega se slijedom
daljnih događaja, svoje inertnosti te dubokog osjećaja odgovornosti nikada neće
riješiti.
O patriotizmu „Koja je najkukavnija i najsramnija stvar u ljudskom ponašanju? To je kada se ljudi koji imaju moć i oni koji im laskaju skrivaju na sigurnome, pritom uzvisujući rat - kada druge prisiljavaju na patriotizam i žrtvu, šaljući ih u smrt na bojišnice.“ ... „Ako su obrana naše zemlje i žrtva toliko nužni kako tvrdiš, zašto sam ne učiniš što je potrebno umjesto da to govoriš drugima?“ ... „Prije nego nastavimo s ovim besplodnim ratom s Carstvom, ne moramo li prvo, poradi mira u svemiru, početi s istrebljivanjem takvih zlih nametnika?“
[Ogorčenje] Poput Reinharda, i Wen-li će se u svom usponu morati suočiti sa zavidnim i
korumpiranim elitama, koje
su u to vrijeme zauzele gotovo sve važnije militarističke i vojne funkcije u
Alijansi i koje će nastojati sabotirati njegovu karijeru gurnuvši ga u vojno
zaleđe. Svjedočeći izbliza unutrašnjem truljenju nekada idealima ispunjene
demokracije i gubeći neke od dragih poznanika u kaosu društvenog previranja, prezret će lažni patriotizam
oportunih političkih lešinara te militantne stukture kao takve.
O moći „Politička moć je za mene poput otpadne vode. Nešto bez čega se ne može, ali ne i nešto čemu želiš prići.“ ... „Vojska je oruđe nasilja...“ ... „I uz to, veoma loše oruđe. Imajući to na umu, budi čim bezazlenije oruđe možeš biti.“
Ni Wen-lijeve ruke nisu čiste, no zato se za razliku od političara sam bori za ideale u koje duboko u sebi vjeruje: slobodu i jednakost. |
[Pacifizam] U toj će svojevrsnoj autonomiji vojske u
sklopu državne hijerarhije, popraćenoj navlastitim interesima i pristranom
manipulacijom monopolom nad prisilom, prepoznati tempiranu bombu unutar
strukturiranih političkih zajednica općenito, što će se reflektirati kroz
njegov, barem načelni, idealistički
pacifizam te posebnu osjetljivost spram nužnosti razdvajanja i zasebne kontrole
političke i vojne moći.
O miru „U ljudskoj povijesti nikada nije bilo „trajnog mira“. Ali je zato bilo i više nego dovoljno razdoblja, desetljeća mira. Ukratko, s odvažnošću se nadam nekolicini desetljeća mira u budućnosti.“
Upravo će
to biti jedan od njegovih glavnih argumenata koji govore u korist konceptu
demokracije, s obzirom da imperijalistički režimi kroz nepočudnu unifikaciju
tih dvaju polova moći, a zbog nepostojanja demokratskih mehanizama kontrole,
češće urađaju katastrofičnim scenarijima u odnosu na stanovništvo nad kojim se
vlada.
U žaru borbe, Yang je jednako žustar kao i Reinhard.
O demokraciji i vojsci „Demokracija institucionalizira kontrolu onih u posjedu moći kroz zakone i strukturu. A vojsci je kontrola potrebna ponajviše. Ona se bori za političku strukturu koja ju fundamentalno osporava. Vojske unutar demokracije moraju prihvatiti tu kontradiktornu strukturu. Jedina stvar koju vojska može zahtijevati od vlade je povlaštena mirovina i plaćeni godišnji. Drugim riječima – prava radnika. Više od toga nemaju pravo tražiti.“ ... „Veoma je malo slučajeva u kojima se vojska priklanja ljudima, kada se oni u posjedu moći nađu suoćeni s pritiskom javnosti. Daleko od toga. U prošlosti je vojska, iz zemlje u zemlju, evoluirala u strukturu moći koja ljude kontolira putem nasilja.“
[Čarobnjak] S obzirom na daleko veću
kvalitativnu i organizacijsku nadmoć Carstva, nevjerojatni vojni uspjesi koje
će Yang svojom genijalnošću ostvariti primorat će i nesklone mu elite da se
uhvate za njega kao za posljednju
slamku spasa ove oronule demokacije. Uskoro poznat i kao Čarobnjak [Magician] te Čudotovorni
Yang [Miracle
Yang], zbog izvađanja, s obzirom na resurse naoko neizvedivih vojnih
poduhvata, Wen-li će postati glavni
izvor Reinhardovih frustracija i faktor kočenja njegove osvajačke ekspanzije. Dokazat će se ne samo kao izniman strateg, već i kao još
bolji taktičar.
Životni moto: zašto brzo, kad može polako. |
O prijatelju „Ljudi su pili alkohol prije pet tisuća godina, pijemo ga i mi dan danas...“ ... „...a pit će ga i za narednih pet tisuća godina.“ ... „Alkohol je prijatelj čovječanstva. Mogu li prijatelja ostaviti na cjedilu?“
Za
razliku od Reinharda, kojeg je prijezir prema trenutnoj strukturi odnosa u
svojoj državi motivirao na uzimanje stvari u vlastite ruke i sprovođenje
kompletne društvene revolucije, Yanga će prijezir prema pokvarenim namjesnicima
u demokratskoj vladi dodatno učvrstiti u njegovom beskompromisnom idealističkom opredjeljenju
za dotični politički sustav.
Schonkopf u jednom od besplodnih pokušaja nagovaranja Yanga da iskoristi povijesni trenutak poput Reinharda i uzme stvari u svoje ruke. |
O naciji „Ništa što ne postoji od samoga postanka svemira ne mora nužno preživjeti do kraja.“ ... „Kao što i ljudi kad-tad umiru, ni nacije nisu posve neuništivi entiteti. One nisu ništa drugo do li oruđe.“ ... „Ljudi trebaju društva, ali ne trebaju nužno i nacije.“
Iako će
osjetiti jednaku potrebu za temeljitim čišćenjem istog od (moralne) korupcije, propustit će priliku da iskoristi
povijesne okolnosti te ga, uz
pomoć odanih mu drugova, koji će ga na to i poticati, preoblikuje na bolje. On
će tu zadaću prepustiti prirodnom slijedu događaja, pritom nastavljajući
kiselog lica i krajnje nemotivirano srkati čaj.
O represiji „Nacija koja ne mari za društvenu nejednakost, bezobzirno povećava vojni budžet i potom koristi moć kako bi pritisnula vlastite građane pod izgovorom prijetnje vanjskog neprijatelja, nalazi se na putu izumiranja.“
I Wen-li intezivno i duboko proživljava događaje u vanjskome svijetu, no to ne pokazuje drugim ljudima. |
[Kontemplacija] Ovaj tipičan prizor vezan uz zamišljenog i
simpatično zbunjenog Yanga nužno izaziva svojevrsno
sažaljenje spram njegove „suvišnosti“, odnosno nemogućnosti konsolidacije s
konkretnim svakodnevnim svijetom koji
ga okružuje. Nesposoban da primjereno izrazi simpatije prema djevojci koja mu
se sviđa ili jednostavno namjesti svoj krevet, on će radije ignorirati
beznačajnosti svakodnevice i, zadubljen u daleke zvijezde, ptičjom perspektivom razmatrati
začudne tokove sudbine. I eventualno umrijeti od gladi, ukoliko mu se neka
dobra duša ne smiluje servirati ručak.
O lijenosti „Višak slobodnog vremena mi nikada nije predstavljao problem“ ... „...želi da radim puno više nego li je moja plaća vrijedna.“
Trenutak za pamćenje: Yangov prvi susret s Reinhardovom borbenom brodicom na kojoj se nalazi amblem Galaktičkog Carstva. |
[Reinhard] U svojim promišljanjima ni Wen-li neće ostati
imun na euforiju izazvanu likom i djelom kraizmatičnog cara von Lohengramma. Štoviše, on će mu se iskreno diviti, pritom
legitimirajući određene benefite diktature kao sustava vlasti i postulirajući
kako bi bio sretan u službi tako odvažnog i moralnog cara, da se igrom sudbine
rodio u Imperiju.
Ipak,
Yang će do kraja braniti ideale demokracije, pozivajući se na njene
konceptualne prednosti s obzirom
na imperijalističku vladavinu. Jedan od temeljnih argumenata kojima će
opravdati beskompromisnost svog opredjeljenja je nemogućnost podčinjavanja
sjaju nečijeg ega, nakon iskustva rođenja i odrastanja na zasadama
parlamentarne demokracije te uživanja njezinih plodova - slobode, jednakosti i
prava na izbor.
O imperijalizmu „Diktatura sama po sebi nije apsolutno zla. Riječ je tek o nešto drugačijem obliku vladavine. Poanta je u tome na koji ju se način može primjeniti na korist društva.“ ... „U stvarnosti je diktatura ta koja drastično unapređuje vladavinske reforme. Ipak, smatram da bi čovječanstvo trebalo izbjegavati ujedinjenje pod njenom kapom. Iako je istina da Vojvoda Lohengramm možda posjeduje takav talent, što je s onima koji će vladati nakon njega? S njegovim nasljedstvom? Vođe nisu nužno mudri tijekom generacija... Mislim da čitava ljudska rasa ne bi trebala biti upravljana pomoću sustava gdje sve ovisi o karakteru pojedinca.“
[Transakcija] Iako ga ljudi neprestano okružuju, Yang s
njima relativno teško ostvaruje blizak i gladak socijalni kontakt temeljen na
intimnom razumijevanju, s obzirom da malen broj njih umije sagledavati život dubinom i
analitičnošću kojom to njemu,
kao pojedincu koji postoji u nekom vlastitom zrakopraznom prostoru i vremenu,
polazi za rukom.
Koncept
small-talka mu je relativno nepoznat, a kada se u njemu i okušava, to
obično izgleda tragikomično. Među ljudima koje će neprestano zamarati svojim
„teškim“ pričama nalaze se vjerni kolega
s faksa Dusty
Attenborough, admiral Alex
Cazzernu, kadetkinja Frederica
Greenhill te njegov
usvojeni štičenik, Julian
Mintz. Posljednji
je jedna od rijetkih osoba s kojom će Wen-li, u svojem nastojanju da se saopći drugima,
ostvariti intiman duhovni kontakt.
Yang s dvoje najvažnijih osoba u svom životu: čak i načinom sjedenja neodoljivo podsjeća na karizmatičnog Ryuzakija (Death Note). Ili možda obrnuto? |
Svjestan
svojih nedostataka i specifičnosti, kroz posredovanje svog silnog znanja
odrastajućem mladiću, koji će ga upijati poput spužve, Wen-li kao da pokušava ostaviti dio
sebe u nečije nasljeđe. S obzirom na poteškoće koje ima u ekspresiji
emocija, formalan učiteljsko-učenički
odnos će mu poslužiti kako filtar za kanaliziranje impulsa svojevrsne očinske
nježnosti. Zanimljivo je kako sličan odnos ima i Reinhard sa svojim osobnim
slugom, dječakom Emilom, kojemu
pristupa sa začudnom razinom pažnje i blagosti.
O riječima „Zasigurno postoje stvari koje ne mogu biti izrečene riječima, koje mogu kazati jedino ljudi koji su ih već dobrano istrošili. Riječi su kao sante leda koje plutaju oceanom zvanim „srce“. Dijelovi koji su vidljivi iznad morske površine su maleni, no još uvijek nam omogućuju da naslutimo veće dijelove koji su sakriveni ispod vode. Koristi svoje riječi pažljivo. Ako učiniš tako, moći ćeš puno preciznije prenijeti daleko više stvari nego bi mogao da si ostao šutjeti. Ispravna prosudba može biti donesena samo uz pomoć prave informacije i prave analize.“
- - -
4.2.2. Julian Mintz
–
prikriveni junak na putu odrastanja
O učenju; Alex Cazzernu „Djeca ne odrastaju gledajući savršene roditelje. Prije da, koristeći primjer svojih nesavršenih roditelja kao anti-učitelja, djeca pothranjuju duh vlastite neovisnosti.“
Prije
nego je ozbiljnije zagrezao u militarističke vode, Julian je kao Wen-lijev štičenik najveći dio vremena provodio pomažući svom nesposobnom
tutoru u ophođenju banalnom svakodnevicom i pripremajući mu ukusan čaj. Pritom je upijao Yangovo znanje,
fasciniran njegovim makrokozmičkim pogledom na život, što će ga izgraditi kao
osobu te eventualno motivirati da se aktivnije uključi u rasplamsali galaktički
sukob te zaštiti ideale i osobe do kojih mu je stalo.
Julian će morati sam prehodati put od ustrašenog dječaka do odlučnog heroja, no hoće li u tome uspjeti? |
Julian će
svoju karijeru započeti u Spartancima [Spartanian], Alijansinom odredu malenih i
mobilnih letjelica namjenjenih brzinskom presretanju neprijateljskih brodica.
Našavši se u poprištu kaosa i nemilosrdnog pokolja gdje ga i jedan krivi
manevar može strovaliti u nepovrat, mladić
će morati nadvladati početni strah od smrti, kao i naučiti nositi se s
okrvavljenim rukama i grižnjom savijesti, koja potom neminovno stane izjedati
dušu.
O odrastanju; Julian Mintz „Ne želim umrijeti toliko mlad da me još oslovljavaju s „dječak“.“
Najveći
dio coming of age momenta u LOGH-u vezan je u praćenje
njegovog postepenog odrastanja iz
nježnog i ponešto feminiziranog bojažljivog dječaka, koji izvrsnost
ostvaruje tek u pripremanju čaja, u
odlučnog i sposobnog ratnika te, eventualno, novog mladog „heroja“, čiji će
determinizam odškrinuti vrata nade u svjetlu budućnost čitavoga svemira te
impresionirati i samog Reinharda.
Pritom
će, kako to doliči jednom mladom 18-godišnjem junaku, kroz dokazanu
postojanost, pridobiti
naklonost ne samo čitave Wen-lijeve suboračke
svite, već i jedne naoko neosvojive i prgave, ali prelijepe i hrabre
djevojke.
- - -
4.2.3. Frederica
Greenhill
-
nesebična čarobnica pripremanja čaja
O Yangu „Savršeno se jasno sjećam mladoga poručnika kako preuzima komandu... mljackajući sendvić, jer nije imao slobodnog vremena za jelo.“
Malo je
ljudi, a još manje žena, čiji se osjećaji mogu uskomešati pri pogledu na
krajnje neromantičnog, pasivnog i nesređenog muškarca, koji zadubljen u
zvijezde pospano kontemplira, pritom ne primjećujući što se oko njega događa.
Pa ipak, srce čudno kakvo je i s vlastitiom logikom kojoj se ništa ne može
usprotiviti, pronalazi načine kako da pristupi i tako dalekim i konfuznim
ljudima.
Frederica je jedna od tih rijetkih ljudi koju će Wen-lijeva nesavršenost privući iracionalnim
magnetizmom. Mlada će kadetkinja vlastito ispunjenje pronaći u promatranju
Yangove asocijalne rutine, pritom se smješkajući dok on bude ispijao njezin i
ne baš toliko savršen čaj. Stojeći po strani, pritajeno
će u svojoj nutrini razmatati viziju kako s njime u smirenoj starosti dijeli
ove malene trenutke dokolice, dok jedno pokraj drugog drijemaju nad nekom
otvorenom povijesnom knjigom.
O čaju; Yang Wen-li „Mrzim kavu. Volio bih da si mi ponudila čaj.“
Nije valjda: čija je to ruka na Fredericinom ramenu? |
Postepeno
uviđajući da kraj sebe ima samozatajnog i nesebičnog anđela čuvara, i Yang će se s vremenom, mada i
dalje s kiselim smiješkom na licu, početi
osjećati ugodnije upražnjavajući
svoju rutinu. No to će priznanje najvjerojatnije izostati u eksplicitnom
obliku, zahvaljujući njegovoj emocionalnoj disfunkciji.
- - -
4.2.3. Alexandor Bucock
–
iskusan vojnik prožet demokratskim idealima
O demokraciji „Demokracija je filozofija stjecanja prijatelja pod istim uvjetima, a ne stvaranja gospodsko-sluginskih odnosa. Želim imati dobre prijatelje i želim biti dobar prijatelj drugim ljudima. Ali ne želim imati dobrog gospodara ili biti dobar sluga.“
Ovaj će stari, iskusni admiral pred umirovljenjem
svojim utjecajem u vojnoj strukturi odigrati ključnu ulogu u potpomaganju Wen-lijevih nastojanja da usred unutardržavnog rasula pokuša
organizirati kvalitetan otpor Carstvu. Bucock je jedan
od rijetkih relikata demokratskog idealizma u
kojem korumpirane političke elite vide nepoželjan element pa će ovaj, usprkos
svojim nemalim vojnim zaslugama, doživjeti više pokušaja društvenog
marginaliziranja.
O vojsci „Smatram da je ispravno da demokratske nacije ograničavaju moć vojnika. Vojnici ne bi trebali imati ni moć ni autoritet kada nisu na bojištu. Također, demokracija ne može biti zdrava kada se vojska napuhne utoliko da ne prihvaća ni kritiku vlasti ni kritiku društva te se tako pretvara u naciju unutar nacije.“
Mnogo je zanimljivih likova sa strane Alijanse, no nitko ne utjelovljuje ideale demokracije poput ovog. |
Bucock će
također najeksplicitnije
izraziti sukus vrijednosti demokracije, kao i beskompromisno te moralno
osuđujući postaviti dijagnozu njezine patologije kroz postuliranje da građani nose
suodgovornost za trenutno stanje u državi s obzirom na njihovu posvemašnu
depolitizaciju, odricanje od participacije te, samim time, kumovanje nastanku
korumpiranih elita moći:
O odgovornosti „Život Alijanse je pri svome kraju! Njezini se političari igraju s moći... Njezini su građani prepustiti vladanje političarima, umjesto da se sami uključe u isto! Ljudi na usnama nose vrijednosti demokracije, ali ne bi se potrudili kako bi ih zaštitili! Kolaps vladavine je grijeh njezinih vladara i vođa. Kolaps demokratske vladavine je grijeh svakoga građanina.“
- - -
4.2.4. Walter von Schonkopf
–
neizlječivi mačoistički romantičar i krvolok
O sebi Tko želi tu čast da bude posljednji čovjek kojega će ubit Walter von Schonkopf?“
Riječi su suvišne: posve je jasno zašto Schonkopf mora postati vaš apsolutni favorit među LOGH likovima. |
Jedan od
legendarnijih likova koje je iznjedrio LOGH i prema kojemu gledatelj
jednostavno ne može ostati ravnodušan, prototip je alpha mužjaka i modernog
romantičara; strastvenog i naoko bezobzirog mačoističkog ljubavnika te
postojanog i krvožednog ratnika iz
čijih rukava neprestano frcaju lucidnost, cinizam i pokoje nepredviđeno
izvanbračno dijete.
Schonkopf je predvodnik Alijansine borbene
regimente Rosenritter, iznimno
brutalne jedinice plaćeničkog karaktera, koja je u potpunosti sastavljena od
političkih disidenata i prebjega iz Carstva. Naime,
Walter je kao dječak
zajedno s djedom i bakom pobjegao iz represivnog Carstva u Alijansu, što će
kasnije značajno utjecati na njegovo poimanje vlastitog slobodarstva.
O demokraciji „Demokracijom se zavrijedila zvati samo ona nacija koja štiti individualna ljudska prava.“
Suočen s
prijetnjom ponovnog gubitka svoje druge domovine i primoran da se u ratu
suprotstavi svojim sunarodnjacima, Schonkopf će u dubini duše ovaj sukob
doživjeti veoma emotivno, tipično
muški gutajući suze i ispoljavajući životno ogorčenje kroz nonšalantan lifesyle
i učestali cinizam. Ovaj neutrašiv zakleti borac za demokratske slobode priznaje poraz isključivo pred
ženskom ljepotom, o kojoj je dobrano ovisan i koja ga u potpunosti
razoružava.
Bojeći se
vezivanja uz bilo koga i uvjeren
u determinističko prokletstvo svoje slobodarske prirode, Schonkopf će
nehotično povrijediti mnoge žene, koje u svojoj dubini izrazito poštuje.
Njegovo će prazno lutanje kroz
život poprimiti smisao tek kada osjeti navalu adrenalina na bojištu te u trenutcima moralne
ujedinjenosti sa suborcima. Pogine li kojim slučajem štiteći neku ljepoticu u
nevolji, Schoenkopf će se osjećati ispunjeno i spokojno, sretan što je živio
punim plućima, a izdahnuo na rukama anđela, osjetivši po zadnji puta opijajući
miris žene.
Unatoč
njegovoj nepredvidivosti te zlom glasu koji prati Rosenrittere kao plaćenike
upitnog morala, Wen-lija će se dojmiti njegova rezolutnost te dubok
osjećaj za pravičnost pa će
odlučiti Schonkopfu iskazati beskompromisno povjerenje, davši mu priliku da
dokaže svoju sposobnost i lojalnost.
- - -
4.2.5. Olivier Poplin
–
lucidan majstor osjetilnih užitaka
O ženama „Ukupna populacija ljudske rase broji 40 milijardi. Polovica od toga su žene. Čak da ubrojimo i to da polovica njih ne prelazi dobnu granicu, a naredna polovica od tog broja ne prolazi po pitanju izgleda, još je uvijek 5 milijardi potencijalnih meta moje romanse.“ ... „Trenutno bih se skrasio uz bilo koga tko je s biološke strane žensko.“ ... „Voće, rat i žene – sve od navedenog dozrije u svoje vrijeme.“
Poplin je
još jedan neizliječivi ženskaroš u odredima Wen-lijeve vojske te zapovjednik
odreda Spartanaca, poznat
po svojem nenadmašivom rekordu, kako pojedinačnih borbenih, tako i ljubavnih
trofeja. Iako na makrokozmičkom planu ne predstavlja pretjerano značajnu ličnost
u ovome ratu, njegova lucidnost
i smisao za humor definitivno
ga izdižu među pamtljivije likove u franšizi.
O smrti „Slušaj, da se nisi usudio poludjeti i štititi naciju. Samo misli na lijepu curu na koju padaš i poželi ponovno vidjeti njeno nasmijano lice. Tada će te ljubomorni Bog napustiti i bit ćeš zaštičen đavoljom srećom.“
Nije
posve pogrešno Poplina usporediti s mlađom
i znatno poletnijom verzijom Schonkopfa, koja je
vjerojatno daleko osviještenija s obzirom na potrebu regulacije oprašivanja
ljepotica diljem Alijanse, što će uostalom i sam reći: „Ja raspršavam svoje sjeme, ali ne
činim tu pogrešku da mu dopustim da urodi plodom.“.
Gingers DO have souls: a nitko nas u to nije uvjerio kao Olivier Poplin. |
Likovi
poput njega i Schonkopfa iza
svoje cinično-humoristične maske sakrivaju duboko potresene i devastirane
osobnosti, a kontrastni efekt dotične tranzicije ih resi dodatnim šarmom te
oplemenjuje karakterizacijskom kvalitetom.
O Alijansi „Ne osjećam nostalgiju prema Alijansi koja je postala rob Carstvu! Nema šarma, poput žene koja je izgubila svoje samopoštovanje.“
- - -
5.
EPILOG >
5.1. ZAVRŠNA RIJEČ >
5.1.1. Zašto
gledati LOGH?
Iako
uvijek na kraju obrađivanih tema postavljam ovo pitanje koje bi trebalo
upućivati na sukus specifičnosti nekog konkretnog naslova ili franšize, mislim
da je ovaj puta suvišno odgovarati na njega.
S obzirom
da se radi o jednom od osobno mi najdražih anime naslova ikada, u nastojanju da
i vas pridobijem da ga iskušate, pripremio sam vam jedinstveno sveobuhvatan i
sadržajan tekst, kakve inače nemam običaj raditi u ovakvom opsegu. LOGH je
jednostavno drugačiji u najljepšem pojmljivom smislu, a ovim sam prikazom
nastojao i vama prenijeti dio te njegove „različitosti“.
Nadam se
da ste barem donekle uživali u ovom malom projektu čija mi je realizacija
oduzela dobar dio slobodnog vremena. Ako ništa drugo, zadovoljan sam što sam
uspio u kreiranju vjerojatno najvećeg prikaza LOGH franšize na ovom govornom
području, uspjevši pritom pretresti i produbiti i vlastite dojmove o ovom
divnom anime serijalu.
- - -
5.1.2. Popis izvora i korisni linkovi
Svi screenshotovi, slike, zvučni i/li video zapisi korišteni u sklopu ovog pregleda nisu
vlasništvo autora članka, već zasluge za njihovu produkciju ili
nastajanje pripadaju njihovim originalnim tvorcima. Dotični materijali
su ovdje korišteni isključivo u informativne i neprofitne svrhe.
U
nastajanju ovog članka, osim predznanja iz odgledanih nastavaka franšize,
poslužilo je i nekoliko hvale vrijednih online izvora informacija, slika i službenog artworka,
među kojima ponajviše:
animevice.com
anisearch.de
bbs.stardestroyer.net
gineipaedia.com
myanimelist.net
wikipedia.org
zerochan.net
zerochan.net
- - -
5.2. INFORMACIJE O NASLOVIMA >
Legend
of the Galactic Heroes:
My Conquest is the Sea of Stars
My Conquest is the Sea of Stars
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu: Waga Yuku wa Hoshi no Taikai
Produkcija:
Madhouse
Studios
Godina
produkcije:
1988.
Tip:
film
Epizoda:
1
Žanr/teme:
SF, space
opera, military, action, drama
Legend of the Galactic Heroes
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu, LoGH,
LotGH
Produkcija:
Artland,
Madhouse Studios, Kitty Films
Godina
produkcije:
1988.-1997.
Tip:
OVA
Epizoda:
110
Žanr/teme:
SF,
space opera, military, action, drama
Legend
of the Galactic Heroes:
Golden Wings
Golden Wings
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu: Ougon
no Tsubasa
Produkcija:
Magic
Bus
Godina
produkcije:
1992.
1992.
Tip:
film
Epizoda:
1
Žanr/teme:
SF,
space opera, military, action, drama
Legend
of the Galactic Heroes:
Overture to a New War
Overture to a New War
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu:
Arata Naru Tatakai no Overture
Produkcija:
Tokuma
Shoten
Godina
produkcije:
1993.
Tip:
film
Epizoda:
1
Žanr/teme:
SF,
space opera, military, action, drama
Legend
of the Galactic Heroes:
A Hundred Billion Stars, A Hundred Billion Lights
A Hundred Billion Stars, A Hundred Billion Lights
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu: Sen'oku
no Hoshi
Produkcija:
-
Godina
produkcije:
1998.-2000.
Tip:
OVA
Epizoda:
24
Žanr/teme:
SF,
space opera, military, action, drama
Legend
of the Galactic Heroes:
Spiral Labyrinth
Spiral Labyrinth
Alternativni
nazivi:
Ginga Eiyuu Densetsu: Rasen Meikyuu
Ginga Eiyuu Densetsu: Rasen Meikyuu
Produkcija:
J.C.
Staff
Godina
produkcije:
1999.-2001.
1999.-2001.
Tip:
OVA
Epizoda:
28
Žanr/teme:
SF,
space opera, military, action, drama