ponedjeljak, 30. srpnja 2012. u 03:15 Objavio/la radicalDreamer


Neponovljivi svijet Macrossa jednostavno pršti melankolijom te veže uz sebe vjerni fandom intezivnim, flambojantnim i veoma intimnim emocijama već tri puna desetljeća. Sam spomen na franšizu evocira veoma prepoznatljivo, ugodno, razigrano i snažno iskustvo, odnosno kolektivno sjećanje čovječanstva iz daleke budućnosti, koje Macross prvotno utjelovljuje u svom dirljivo humanističkom, kozmopolitskom i toplom duhu, a potom i proicira u srca gledatelja kao na svoj način posebno i dragocijeno individualno sjećanje. A nisu li to troje -  instanstna prepoznatljivost, natopljenost emocijama koje izazivaju  gotovo slijepu predanost publike te sposobnost posredovanja i stvaranja sjećanja, upravo najvrijedniji kapital koji neki (medijski) proizvod može posjedovati?

Remember 30

Svaki će zagriženi, a osobito nešto mlađi anime/manga entuzijast, jednom krenuti u prekapanje po naslovima stare škole, najčešće potaknut frekventnim i glasnim jadikovkama forumaških otaku iskusnjara o tome kako je industrija nekada, prije omasovljenja i posvemašne komercijalizacije, bila daleko kvalitetnija. Evidentno je da se iza takvih opaski krije poprilična doza kontradiktornog spoja najljućeg otrova i istovremeno najblažeg melema za dušu znanog nam kao nostalgija, no u slučaju pojedinih franšiza razna se upitna i/li neopravdana generaliziranja utemeljena na krajnje iracionalnim i subjektivnim osjećajima itekako mogu raumijeti pa čak i opravdati.  


U tom se kontekstu Macross, kao jedan od najzvučnijih antologijskih naslova japanske animacije, čiji korijeni sežu u predzadnje desetljeće prošloga stoljeća, a koji je u novije vrijeme jubilarno (25. godišnjica) revitaliziran megapopularnom Frontier serijom, jednostavno kad-tad morao pojaviti na stranicama japanimacija!-e. Voljeli ga ili ne, njegov je prepoznatljiv šarm neosporan i veoma zavodljiv, a "na oprezu" bi trebali biti i gledatelji koji su puni predrasuda te skloni skepticizmu prema sadržajima razlitičim od njihovih veoma uskih preferencija, kakav je i sam autor ovoga teksta.


Dok će jednima, koji su se već prepoznali u uvodnom dijelu, ovaj prigodni prikaz - stvoren kako bismo dostojno obilježili 30. jubilej franšize - vjerojatno biti poput nostalgične šetnje poznatim krajobrazom i podsjetiti ih da ne zaborave na svoju staru ljubav, nadam se da će onima drugima, neznalicama i usputnim padobrancima, uspješno prenijeti esenciju onoga što Macross predstavlja - ne samo u okvirima medijske povijesti, nego i s obzirom na svoj potencijal dopiranja do gledatelja te serviranja jednog unikatnog iskustvenog koktela.

- - -

Let's Remember Love!

Zvijezde prvog Macross naslova, pop-idol Lynn Minmay i vojni pilot Ichiyo Hikaru (SDF / DYRL?)
Čitava priča o Macrossu iznikla je na žanrovskoj inovaciji te komercijalnom uspjehu megapopularnog Gundama, kojim je tijekom svojih studentskih dana bila oduševljena i uža jezgra budućeg Macross teama, predvođena danas veoma cijenjenim mecha dizajnerom Shojijem KawamorijemKawamori je tijekom narednih godina rada za sobom nanizao zvučne naslove - pored kapitalnog djela Macrossa, kreirao je popularne fantasy/mecha serije (Vision of) Escaflowne (1996.) i (Genesis of) Aquarion (2005.) te posve drugačiji, intrigantan i introspektivan magical girl naslov prepun filozofske, simboličke, religijske te mitološke motivistike, Earth Maiden Arjuna (2001.). Svoje je mecha-dizajnersko umijeće pokazao u Ghost in the Shell, Patlabor te Crusher Joe filmovima, Outlaw Staru, Eureki Seven, videoigrama Ace Combatu, Armored Coreu... pa i u samom Gundamu.

Kapriciozna Minmay jedan je od likova koji izazivaju dvojake emocije istovremene iritacije i neobjašnjivog magnetizma, baš kao kod prvih i najslađih dječjih ljubavi koje obično pamtimo čitav život. (SDF / DYRL?)
Njegovu je originalnu propoziciju o kreiranju SF/mecha serije s pozamašnom dozom realizma (koji se primarno odnosi na masovnu produkciju, mehanički dizajn i funkcionalnost robota, a potom i na (melo)dramatičan ton ove epske svemirske avanture) 1982. prigrlio Studio Nue te udario temelje budućoj franšizi prvom i među fanovima daleko najcjenjenijom Macross serijom, The Super Dimension Fortress Macross (izvorno planiranom pod nazivom Battle City Megaroad). Iako je njezina produkcija bila obilježena raznim problemima, posebice onima financijske prirode, naslov je svojom inovativnom formulom "pogodio u sridu", odnosno u srca gledatelja, te uspio u prvoj polovici 80-ih u Japanu stvoriti pravu pomamu za žanrovski i tematski sličnim serijama.

- - -

Fame Monster

Ljubav u doba galaktičkog rata: razina karakterne eksploatacije i interakcija koju je prva Macross serija predstavila bila je u svoje vrijeme poprilično revolucionarna i izvan žanrovskih okvira. (SDF / DYRL?)
To će rezultirati "Super Dimension trilogijom", koalicijom triju poptuno odvojenih i zasebnih militarističkih/mecha SF avantura (The Super Dimension Fortress Macross (1982.), Super Dimension Century Orguss (1983.), Super Dimension Cavalry Southern Cross (1984.)) pod sponzorstvom kompanije Big West, koja je potaknuta uspjehom Macrossa spremno odgovorila novootovorenim apetitima domaćeg tržišta. Ipak, navedene su se serije za razliku od Macrossa pozicionirale daleko marginalnije, a u povijesnoj su perspektivi ostale zapamćene tek kao klonovi s mnogo manje zanosa, macrossovske poetike te dojmljivih likova, odnosno intrigantnih interakcija među njima.

Iako duboko intimno nesigurna i izranjavana, daleko ozbiljnija i prizemnija vojna časnica Misa Hayase predstavlja protutežu mušićavoj Minmay i potencijalno sigurniju luku zajedništva protagonistu Hikaruu. (SDF / DYRL?)
Prva je serija svoj proboj na zapadno tržište doživjela 1985. u sklopu Robotech sage, veoma utjecajne 85-epizodne  SF animirane serije, koju je producirala i distribuirala kompanija Harmony Gold USA. Ova se epopeja sastoji od prilagođenih, isprepletenih i radi vlastitog kontinuiteta i konzistencije bitno izmjenjenih scenarija triju originalno zasebnih japanskih serija - spomenutih SDF Macrossa i Cavalrya te tematski srodnog Genesis Climber MOSPEADA (1983./1984.). Macross je u "okljaštrenoj" formi predstavljen kao prvo od ukupno tri poglavlja Robotecha (First Robotech War / The Macross Saga), a kr(aj)nji rezultat obično izaziva podjele među fanovima. Unatoč relativno nespretnoj vesternizaciji popularnih glazbenih brojeva i originalnih imena likova te narušavanju integriteta izvornika, ovaj produkcijski hibrid ostaje zapamćen kao jedan od najranijih "krivaca" popularizacije animea izvan granica Japana, a doživio je i nekolicinu daleko manje popularnih nastavaka

- - -

Ustroj franšize

Macross je prepun tributea na ranije likove, događaje i motive - konkretno na slici: ono što je preostalo od kapitalnog mecha diva SDF-1 Macross u eri Frontiera. (Frontier)
Macross je kroz trideset godina svoga postojanja nakupio tri glavne serije (SDF (1982./1983.), Seven (1994./1995.), Frontier (2008.)), pet filmova (Do You Remember Love? (1984.), Plus Movie Edition (1995.), The Galaxy is Calling Me! (1995.), The False Songstress (2009.), The Wings of Goodbye (2011.)), šest OVA naslova (Flash Back 2012. (1987.), Macross II: Lovers Again (1992.), Encore (1994.), Plus (1994./1995.), Dynamite 7 (1997./1998.), Zero (2002./2004.)) te nekolicinu mangi, nešto labavije povezanih kontinuitetom temeljne radnje (koji se neprestano osnažuje brojnim i isprepletenim referencama na prethodne naslove u svakom novom nastavku franšize) te sasvim dostatno individualnih kako bi prudukcijskom timu dali manevarski prostor za kreativnu slobodu. 

To rezultira povremenim stilskim i tonalitetnim varijacijama u pojedinim dijelovima serijala (small-scale naslovi Macross Plus i Zero daleko su ozbiljniji, mračniji i "zreliji"), no njeni su esencijalni sastojci (motivi, poruke, fabularni stereotipi i karakterni profili), koji ju brandiraju među širokom publikom, gotovo uvijek zastupljeni u nekom obliku.

Nezaobilazno je istaknuti i plodnost franšize u domeni videoigara – polučila je čak dvadesetak naslova raznoraznih žanrova za brojne konzole te osobna računala, koji eksploatiraju i proširuju bazični svemir zadan animiranim uspješnicama.

- - -

My Beautiful Place

Svojevrsna romantizacija SDF priče u DYRL? filmu donosi alternativni retelling u kojem su likovi i okolnosti prikazani na nešto drugačiji način, pa tako i sami Zentradiji, koji imaju manje humanoidnu fizičku pojavnost nego li u seriji. (SDF / DYRL?)
U ovoj alternativno-fantastičnoj verziji novije ljudske povijesti (odnosno skorije budućnosti), ljudi 2009. godine ostvaruju kontakt s agresivnom i tehnološki superiornom vanzemaljskom rasom zelenih divova poznatih kao Zentradi. Zentradije je ka Zemlji privukao gigantski transportni svemirski brod, odnosno mobilna kolonija SDF-1 Macross, koju su ljudi pod okriljem središnje zemaljske vojne institucije, U.N. Spaceya, rekonstruirali koristeći ostatke oborene vanzemaljske letejelice, pronađene na udaljenom tropskom otoku desetak godina ranije. Zentradiji su uvjereni da ovo tehnološko čudo pripada njihovim zakletim neprijateljima znanim kao Supervision Army te na, u početku veoma konfuznoj pretpostavci kako su ljudi možda njihovi izvorni tvorci, odnosno protivnici, odlučuju započeti bespoštedan rat do potpunog istrebljenja naše vrste.

Zentradiji su u svojoj originalnoj formi divovska vrsta, no posredstvom suvremene tehnologije iz SDF ere, moguće ih je smanjiti na ljudsku veličinu kroz proces mikronizacije. (SDF / DYRL?)
Stavljeni pred gotov čin i bez vremena da analiziraju situaciju, ljudi su primorani privremeno napustiti Zemlju u golemom Macrossu (Fortress) te se sakriti u Mjesečevu orbitu, koristeći pritom vanzemaljsku tehnologiju Fold System (Super Dimension), ekvivalent warp sustavima koji omogućuju putovanje brže od svjetlosti, a koje smo u ovom ili onom obliku navikli viđati u znanstveno-fantastičnim serijama. No sustav nenadano podivlja te ih katapultira na sam rub Mliječne staze – i to je početak dirljivog galaktičkog križnog puta jednoga dijela ljudske civilizacije, koji moraju prehodati kako bi se vratili svom prelijepom plavom planetu, Zemlji (upravo se ovdje krije simbolika naziva franšize, a implicira goleme prostorno/vremenske proporcije (macro) te sam element njihovog nadilaženja (to cross)). 

Meltrandi, odnosno ljepša polovica centralne vanzemaljske vrste u Macross svemiru - jednom kad ih se kultivira, postaju sasvim pouzdane kućanice i vatrene priležnice. :) (SDF / DYRL?)
No ovaj puta će se morati osloniti na konvencionalne metode putovanja te se nadati da će preostali ljudi na Zemlji do njihovog povratka uspješno odolijevati napadima premoćne rase, pritom i sami pružajući otpor vanzemaljskim flotama koje ih nastoje spriječiti u njihovom naumu, a u čemu će im pomoći standardno-žanrovske transformacijske sposobnosti samoga Macrossa.

- - -

Galaxy is Calling Me...

Nekki Basara je svojeglav i energičan rocker, čiju požrtvovnu misiju pronošenja poruke o snazi ljubavi i mira svemirskim prostranstvima putem dobrih vibracija prati druga Macross serija. (Seven)
SDF serija nas uvodi u svijet franšize kroz uprizorenje upravo ovog rata, poznatijeg kao Space War I, tijekom kojeg će ljudi postepeno otkrivati šokantne detalje o podrijetlu života na Zemlji pa i u čitavome svemiru. Osvješteni novim spoznajama te osnaženi kataklizmičkim iskustvom svemirskog masakra, na poslijetku će zakopati ratne sjekire s dijelom svojih donedavnih neprijatelja, a ova će nova snažna koalicija kroz opsežan program kolonozacije čitave galaksije udariti temelje prosperitetnoj i potencijalno mirnoj budućnosti svemira, utemeljenoj na uzajamnom uvažavanju i potpomaganju različitih oblika inteligentnog života koji ga nastanjuje.

Četvero članova benda Fire Bomber postaju ključne figure u borbi protiv nove neprijateljski nastrojene interdimenzionalne rase vanzemaljaca poznatih kao Protodeviln. (Seven)
Svaki od narednih glavnih Macross naslova obrađuje po jedan period daljnje (u slučaju Macross Zeroa - prethodne) povijesti čovječanstva, odnosno njegovih svemirskih kolonijalnih ekspedicija, a radnjom su uglavnom izmješteni na spiritualne nasljednike SDF-1 Macrossa, odnosno mobline kolonijalne komplekse i flote te, u manjoj mjeri na konkretne planete. Suočavajući se s novim prijetnjama (pa čak i s onima iz drugih dimenzija) i otkrivajući nove pojedinosti o povijesti galaktičkih prostranstava, mlađe će generacije likova neprestano evocirati uspomene na heroje, iskustva i pouke Prvog Svemirskog Rata te iz njega crpsti snagu i nadu da uvijek postoji ono "dalje", ostvarivo kroz moć kulture (i) dijaloga, a ne straha i agresije. 

- - -

Slikom u sliku
Buđenje zlokobne umjetne inteligencije bacit će prijateljsko-ljubavni trokut Plusa u neslućenu noćnu moru kroz koju će likovi opterećeni prošlošću morati pronaći iskupljenje za svoje pogreške i slabosti. (Plus)
Autorski pristup kontinuitetu Macross franšize iznimno je zanimljiv te istovremeno i originalan i kontroverzan. Naime, brojni filmski i OVA dijelovi Macrossa predstavljaju proširenja ili alternativna prepričavanja pripadnih velikih serija, pri čemu ih Kawamori interpretira kao fikcionalne filmove koje su ljudi unutar Macross univerzuma snimili po ranijim povijesnim događajima. Osim što mu daje neslućene kreativne mogućnosti u pogledu daljnjeg usmjeravanja franšize, ovakvo viđenje stvari, prema kojemu realni medijski proizvodi imaju mjesto i u svojem zamišljenom svemiru, čini čitavu franšizu nekako integriranijom te umnaža njen šarm.  

Bespoštedna borba i potreba za dokazivanjem dvaju nekadašnjih prijatelja i pilota Isamua i Gulda proteže se s ljubavnog plana na onaj karijeristički u ovoj intimnije intoniranoj priči o požudi, krivnji i kajanju. (Plus)
No dotičnu interpretaciju kreator provlači i na preostale velike serije koje su uslijedile nakon SDF-a, što bi značilo da je riječ o "fikcionalnim TV serijama", a ne o sirovim uprizorenjima "službenih" etapa Macross timelinea. Zvuči konfuzno, a fanovima serijala i pomalo perfidno, jer omogućuje producentima da se jednostavno i neodgovorno ograde od potencijalno neuspješnih ili nedostatno kvalitetnih Macross naslova ležernom opaskom: "Ukoliko vam se nije svidjelo, ignorirajte, radilo se o loše produciranom "izmišljenom" sadržaju neke imaginarne produkcijske kuće u Macross univerzumu".

- - -

(De)culture!

Radnja Zeroa je smještena na od civilizacije odsječeni tropski otok, mali raj na Zemlji, koji skriva neobičnu legendu o mitskom Birdmanu, a čini uvertiru u događaje prve Macross serije. (Zero)
Nekih desetak godina prije nego li je ugledni američki stručnjak za međunarodne odnose Joseph Nye iskovao pojam meke moći, njegovu je suštinu izrazila, magnificirala te u samu idejnu srž svog budućeg medijskog nasljeđa pohranila jedna sasvim (ne)obična japanska animirana serija. Posrijedi je filozofija da su manje opipljive zalihe kulturnog i intelektualnog kapitala nacija (u ovom slučaju sveukupne civilizacije) nerijetko mnogo učinkovitije u postizanju političkih i društvenih ciljeva od tradicionalnih sredstava prisile – političke, vojne i ekonomske moći.
Prelijepa Sara, svećenica drevnog Klana Vjetra, zagovara život u izolaciji i skladu s prirodom te će isprva biti veoma neprijateljski nastrojena prema Shinu, koji će fatalni civilizacijski konflikt dovesti za sobom na otok. (Zero)
Macross u konceptu kulture i duhovnih civilizacijskih postiguća vidi komparativnu prednost ljudske vrste u odnosu na razne prijetnje koje utjelovljuju hostilnost, mržnju i zakon sile. Imaginarna vrsta Zentradija, a i nekih drugih oblika života koje susrećemo u kasnijim nastavcima Macrossa, u prvom je doticaju s ljudskom kulturom doslovno zgranuta (a kultura ovdje ne označava samo krajnje produkte umjetničkog stvaranja, već složen splet suodnosa u njihovoj pozadini, kojim je ljudsko društvo protkano posredstvom osjećaja privrženosti, prijateljstva i ljubavi). 

Iako je dospio na otok igrom slučaja, Shin će svojom empatijom i požrtvovnošću eventualno osvojiti naklonost hostilne i nepovjerljive Sare, u kojoj će pronaći ljubav svog života. (Zero)
Njihovo visokotehnološko i vojnički ustrojeno društvo ne poznaje koncept kulture, zaboravilo je na ljubav i zazire od osjećaja te od spolnosti. Vrstu održava pomoću genetskog inženjeringa, a pripadnici muških i ženskih spolova žive u odvojenim klanovima, kako bi se smanjilo izbijanje potencijalnih konflikata i remećenje funkcionalne podjele rada, usmjerenog na neprestano osvajanje novih teritorija, gomilanje još više razorne moći i preduhitrivanje sile silom.

Zero će vas počastiti nekolicinom uglavnom tragičnih ljubavnih priča različitih naravi, pronoseći pritom snažnu pacifističku i ekološku poruku. (Zero)
Tako postavljene stvari otvaraju prostor inscenacijama brojnih komičnih situacija potaknutih urnebesnim reakcijama nekultiviranih vanzemaljaca na za ljude sasvim normalne obrasce iskazivanja romantične privrženosti (grljenje, ljubljenje), ali ujedno i tome da nas se u neopterećenom i revijalnom tonu freudovski podsjeti na važnost libidoznih veza (odnosno ljubavi), koje čitavu našu civilizaciju drže na okupu i oplemenjuju motiviranjem na kreativno stvaralaštvo. Kroz prikaz robotiziranog, tehnokratskog društva, koje niječe osjećaje, svodi spolnost na razinu reproduktivne funkcionalnosti i teži gomilanju materijalnoga, sasvim je izvjesna i, za SF žanr tipična, upozoravajuće-spekultivna komponenta.

- - -

Make Love, Not War
Satome Alto, bishounenasti protagonist Frontiera je novopečeni vojni pilot i nakadašnji kabuki glumac  koji će se naći u središtu novog galaktičkog sukoba između ljudi/Zentradija i vrste Vajra, ali i jednako žustrog ljubavnog rata između dvaju starleta. (Frontier)
Krajnja poruka franšize izgara pacifističkim apelom za vođenjem ljubavi, a ne rata. Sve dok se likovi daleko nadmoćnijem neprijatelju suprotstavljaju kroz vojne operacije i uporabu sile, njihova nastojanja završavaju katastrofalno, a opća perspektiva se čini tmurnom. No u trenutku kada shvaćaju da se protiv tame ne bori tamom i kada složno zapale svoja srca nadom i krajnje pozitivnim sentimentima, stvari se počinju drastično mijenjati. Snaga kulture, ovdje konkretno posredovana glazbom kao iziričajem šarolikosti emocionalnih stanja – sreće, ljubavi, punine, nade; ali i boli, tuge, sjete i čežnuća -  pa i potencijal same ljudske prirode, postaju neodoljivi i vanzemaljskim protivnicima.

Sheryl Nome, naizgled samouvjerena profesionalna zabavljačica, koja zamamnim tijelom, seksipilnim glasom i efektnim scenskim nastupima oduševljava suvremenike diljem galaksije. (Frontier)
Zanimljivo je kako takav pristup baca posve novo svjetlo i na sam koncept antagonista – Macross u njima ne vidi arhetipske neprijatelje koji personificiraju metafizičko zlo, već potencijalne prijatelje koje snagom nedvosmislenog i opipljivog primjera valja navesti da stanu žudjeti za onime što pokreće i obogaćuje nas same. Kroz istraživanje povijesti i pronalaženje zajedničkog ishodišta u mitskoj Protokulturi, ljudi i Zentradiji će eventualno pronaći uporište za obostrani dijalog, prihvaćanje različitosti te  međusobno obogaćivanje vrsta i kultura.

Ranka Lee za razliku od Sheryl predstavlja pomalo sramežljivu, ali čistu i iskrenu djevojku, koja se nastoji probiti na glazbenoj sceni i koja će na kraju uzdrmati Sherylinu karijeru te sudbinu čitavoga svemira. (Frontier)
Koliko god se ovakva orijentacija – koja implicira da je skoro sve moguće riješiti iskrenom komunikacijom vlastitih emocija -  čini utopijskom, naivnom i pomalo smiješnom, neosporno je da je u svojoj prirodi zanosna i plemenita, a bogme i sasvim politički korektna. Ona  predstavlja djetinje iskrenu posvetu snazi ljubavi, nerijetko ridikuliziranoj u današnjem odveč znanstvenom i racionalnom svijetu u kojem se vrijednosti i emocije koriste uglavnom kao oruđe jeftine emocionalizacije masa, odnosno proizvodi s kratkim rokom trajanja, ali služi i kao poziv na otvorenost prema onome što je naizgled fundamentalno drugačije od nas samih. 

- - -

Tko pjeva, zlo ne misli

Lynn Minmay, jedan od najpamtljivijih anime likova uopće, kroz pjesmu će zauvijek promijeniti svemir te pronaći odgovore na razna otvorena pitanja u privatnom životu. (SDF / DYRL?)
Najpamtljiviji element Macrossa je bez daljnjega njegova glazba, koja obnaša i sasvim funkcionalnu ulogu u sklopu radnje. Tijekom Prvog Svemirskog Rata, ljudi će otkriti pritajeni potencijal glazbe da zbuni, prožme, te na kraju potpuno obuzme i preobrati nekultivirane vanzemaljce, što će iskoristiti kao vlastitu stratešku prednost. A može li išta biti tako zanosno, zabavno i efektno kao kada se počne ratovati ne samo teškim futurističkim naoružanjem, već i pjesmom koja koncentrira i u bespuća svemira odašilje stremljenja čitavog ljudskog roda te univerzalnu poruku o ljubavi? Doista, ovaj moment predstavlja glavnu (razlikovnu) snagu serijala, koji bi bez njega vrlo vjerojatno bio daleko prosječniji, neatraktivniji i komercijalno neuspješniji.

Iako si Sheryl Nome i Ranka Lee predstavljaju konkurenciju i na poslovnom i na ljubavnom planu, snaga pjesme će ih ujediniti u borbi za viši cilj. (Frontier)
Sasvim je opravdano reći kako Macross svoj kultni status duguje prvoj od nekolicine u serijalu predstavljenih glazbenih ikona i jednoj od prvih virtualnih pop idola uopće – poletnoj i predivnoj Lynn Minmay, heroini svemirskog rata, koja je svojim glasom spasila čovječanstvo, očarala čitavu jednu generaciju (a čini to i dan danas) te lansirala glazbenu karijeru svoje seiyu, Mari Iijime. Pomalo je paradoksalno, no sasvim zadivljujuće kako je jedan imaginaran animirani lik proslavio stvarnu osobu u njenoj sjeni (a ne obrnuto), što dovoljno govori o kulturološkom značaju koji ovaj medij uživa u Japanu.

Nekki Basara, glavna zvijezda rock benda Fire Bomber predstavlja svojevrstan (glazbeni) uzor mladom i razigranom ženskom vokalu, Mylene Jenius. (Seven)
Minmayine će pjesme usred vrtloga galaktičkoga rata ujediniti ljude u borbenom moralu te uspjeti nadahnuti i pojedince s protivničke strane, u stilu zanosne i univerzalno popularne antiratne sentimentalne balade Lili Marleen (WWII). Njena će pojava unutar fikcionalnog svijeta Macrossa postati inspiracija mnogim kasnijim naraštajima, a brojni će entuzijastični izvođači pokušati reproducirati čudotvorne moći njenoga glasa, vjerujući u snagu ljubavi i pjesme. 

Prva galaktička AI zvijezda, hologramska senzacija Sharon Apple, pršti seksipilom, ali oko sebe širi i neobjašnjivo zlokobnu auru. (Plus)
Kroz njihove nam je pjevne životne priče serijal predstavio veoma raznolike stilove glazbe – razigrane, neozbiljne, koketne i nadasve zarazne pjesmuljake koje ćete sasvim nezaobilazno početi i nesvjesno fućkati; predivne sentiše (Lynn Minmay / SDF, Wendy Ryder, Ishtar / Lovers Again) i rock balade (Fire Bomber / Seven); atmosferične i eksperimentalne glazbene brojeve s izraženim new age utjecajima (Sharon Apple / Plus); te suvremen i komercijalan j-pop (Ranka Lee, Sheryl Nome / Frontier) (a ove dvije posljednje kategorije dobrim dijelom potpisuje popularna anime kompozitorica Yoko Kanno). 

Kada se kompiliraju svi singlovi, pregršt obrada te albuma koji su ugledali svjetlo dana zahvaljujući Macrossu, finalna je brojka uistinu impozantna. Dakako, ne treba zaboraviti niti na poprilično kvalitetnu pozadinsku glazbenu kulisu pojedinih naslova, koja je u emocionalnim provokacijama uglavnom jednako uspješna kao i velik dio singlova imaginarnih zvijezda.

- - -

Guess what, My Boyfriend is a Pilot!

Ovako je sve počelo: antologijski ljubavni trokut Hikaru-Minmay-Hayase udario je temelje nepredvidivim i turbulentnim ljubavnim pričama u daljnjim ekranizacijama Macross sage. (SDF / DYRL?)
SDF-1 Macross kao mobilna tvrđava pored svoje vojne namjene također čini privremen, no relativno prostran dom i brojnim civilima, koji unatoč izvanrednim okolnostima unutar velikog spaceshipa pokušavaju organizirati svakodnevan i normalan život. Letimičan pogled na njihove krajnje opuštene aktivnosti uistinu može zavarati i navesti na zaključak da je SDF Macross više nalik klasičnim anime sitcomima poput Maison Ikkokua ili Kimagure Orange Roada, prije nego li znanstveno-fantastičnom mecha naslovu s epskom dimenzijom svemirske opereHibridnost između karakteristika tih momenata (romance/comedy/slice of life i macha/action/SF/adventure/space opera) predstavlja ciljani imidž koji Macross i želi stvoriti u očima gledatelja. 

Daleko najnepopularniji Macross naslov, Lovers Again, odudara od tradicije time što glavnim likom čini kompetitivnog novinara u čiji život ulaze tajanstvena vanzemaljka Ishtar te vojna pilotkinja Silvie. (Lovers Again)
Protagonisti Macross serija obično su mlađahni vojni piloti, neprestano izloženi pogibelji na prvim linijama galaktičke bojišnice, kojima su neizvjesnost i smrt sastavni dio svakodnevice. No prave zvijezde franšize, koje ove pomalo predvidive i nezanimljive shounenaste karakterne tipove potiskuju u drugi plan, jesu izrazito dojmljivi ženski likovi; među njima se naviše ističu zvrkasti i/li lascivni glazbeni idoli, koji dolaze iz sasvim drugačijeg, no paralelno opstajućeg svijeta blještavila i privida. Kroz uspostavljanje slatkog i konformirajućeg klišeja o romantičnoj isprepletenosti nositelja dvaju atraktivnih i na svoj način cijenjenih društvenih uloga, ovi se svjetovi sučeljavaju, nadopunjuju i miješaju u jedinstveno iskustvo koje vam u oblasti animacije može posredovati isključivo ova franšiza. 

Plus će nam kroz svoju mračnu ljubavu priču otkriti tajnu raskinutog prijateljstva između dvoje vojnih pilota i danas perspektivne, ali sjetne glazbene menadžerice. (Plus)  
Dok se kroz starlete najčešće eksploatiraju intimne i profesionalne nesigurnosti izazvane golemom popularnošću, društvenim očekivanjima i dužnostima te neusklađenim životnim prioritetima, kroz pilote i militarističko osoblje općenito, prevrću se problematike gotovo identične prirode, no znatno većeg stupnja neposredne egzistencijalne ozbiljnosti.

- - -

Triangler

Otvorene i samopouzdane izvana, no krhke i nesigurne iznutra: u svakom slučaju, očekujte i više nego dovoljno strasti i golotinje u Macross naslovima općenito. (Frontier) 
Macross izrazito voli kontrastne karakterne, svjetonazorske i/li kontekstualne profile možebitnih ljubavnika, među kojima inducira pozitivan naboj temeljem stereotipa o obostranom privlačenju različitosti. Oni u svojim sličnostima pronalaze naznake utjehe i pretpostavke povezanosti, a u svojim razlikama priliku za svojevrsnom kompenzacijom i eskapizmom  – no razumiju li se istinski i nesebično i mogu li se uspješno podupirati u svojim stremljenjima i trenucima osobnih slabosti? 

Rise & Fall: Neuništiva i ponosna Sheryl će se slomiti pod teretom duboke osamljenosti i razapinjućih osjećaja, dok će Rankino izranjeno srce potražiti utjehu upravo u karijeri. (Frontier)
Gdje se nalazi granica između prijateljstva i ljubavi? Može li istinska ljubav nadići ne samo društvene i kulturološke uvjetovanosti te karakterne različitosti, već i determiniranost vrstom? Ova pitanja su kreatorima, kao i tematika sazrijevanja općenito, čini se, podjednako zabavna kao i nezaobilazno uprizorivanje čestog, ali sasvim podnošljivog - štoviše - relativno efektnog odmjeravanja svemirskih letjelica.

Shinova i Sarina ljubav možda je i najtranscendentalnija i najtrnovitija u čitavom Macross univerzumu. (Zero)
Scenaristi parove stavljaju na test i uvođenjem treće osobe kao potencijalnog objekta romantičnih interesa, čime stvaraju pretpostavku za pravi ljubavni poligon ispunjen strašću, dilemama, kušnjama i rastancima, odnosno za neravnomjernu preraspodjelu gledateljevih simpatija u odnosu na određenu stranu. Prikazani odnosi su kompleksni, zamršeni i nepredvidivi, no nerijetko i veoma opipljivi, zamislivi i sasvim pozitivno prizemljeni kako bi gledateljima bili bliži. 

Hoće li eksplozivan Basara svojom glazbom i osjećajima na kraju doprijeti od divlje i nekultivirane, ali zamamne vanzemaljke Sivil ili će ga prije toga osvojiti neke druge od više zainteresiranih dama? (Seven)
Istovremeno se progovara i o ideal-tipskim vezama i sentimentima tj. simboličkoj dimenziji ljubavi, i o njenim posve konkretnim manifestacijama, koje mogu varirati od čisto seksualne privlačnosti i površne zaljubljenosti do istinskog poštivanja utemeljenog na stabilnosti, te se razmatra mogućnost njihovog opstanka u dugoročnoj vremenskoj perspektivi. U tom smislu Macross svoj puni potencijal razvija paralelnim praćenjem nekolicine parova te nerijetko briljira upravo na primjerima sporednih likova, koji svojom osobitošću i šarmom definitivno obogaćuju posredovano iskustvo.   

- - -

Uzori i lekcije I: Leiji Matsumoto

Što je toliko posebno i "drugačije" u konceptu koji je predstavio SDF Macross? Metaforički rečeno, ova je torta složena od slojeva tijesta koje su još ranije dobro ispekli majstori zanata, Leiji Matsumoto te Tomino Yoshijuki

Putujući od planeta do planeta, Maetel, Tetsuro i misteriozni Kondukter intergalaktičkog expressa susretat će brojne likove iz drugih Matsumotovih serija poput svemirskih pirata kapetana Harlocka ili Maeteline sestre Emeraldas. (GE 999)
Matsumoto je još tijekom  70-ih u poprilično kontekstualno simplificiranom cartoonish stilu  spjevao svoje svemirske epove među kojima se ponajviše ističu Galaxy Express 999 (1978./1981.) te Space Battleship Yamato (1974. - nadalje). GE999 je zorno pokazao kako animacija može snažno emocionalno zanijeti gledatelja upravo poput poezije te ga potaknuti da kroz jednu krajnje nerealnu, sanjivu i naoko beskrajnu metaforičnu avanturu usputno propitkuje sasvim realne i svakodnevno-životne uvjetovanosti te moralne dileme. 

MILF: nedužne dječačke fantazije o daleko starijim prelijepim ženama koje istovremeno utjelovljuju i majčinsku toplinu i erotski ideal savršeno nadopunjuju ionako bajkovit shounenasti karakter Galaxy Expressa 999. (GE 999)
Upravo su dugotrajnost te epizodni karakter serije doprinjeli konačnom dojmu iskustvenog bogatstva i dragocjenosti prehodanoga trnovitoga puta na kojem smo odrasli zajedno s imaginarnim junacima te stvaranju izrazito lijepih i u srcima gledatelja veoma lako nastanjivih asocijacija i sjećanja - nešto što itekako pronalazimo i u SDF Macross seriji. Franšiza će od GE999 naslijediti i neodoljivu perverznu potrebu za čestim servisiranjem fanova prizorima svojih (polu)golih ženskih likova.

Na engleskom govornom području Yamato franšiza je gledateljima poznatija i pod nazivom Star Blazers, a riječ je prilagođenoj i dubbanoj verziji, slično kao i kod SDF Macross / Robotech serija. (SB Yamato)
Yamato se tijekom svog višegodišnjeg rasta pretvorio u veoma dramatičnu  (post)apokaliptičnu sagu koja prikazuje dirljive napore čovječanstva, što u najezdi ekstraterestrijalnih prijetnji nastoji sačuvati svoj rodni planet i civilizacijsku jezgru te ostvariti ideal miroljubive intergalaktičke koegzistencije (lajtmotiv SDF Macrossa). Ono što je započelo kao primarno avanturistički orijentirano uprizorenje nastojanja jednog nediferenciranog kolektiva, odnosno hrabre i požrtvovne posade svemirskog broda Yamata, s vremenom se počelo sve više oslanjati na do simboličke razine uzdignute i u svojoj biti ideal-tipske romantične veze među poprilično uspješno isprofiliranim nositeljima radnje.

Fascinantno je kako se Yamato franšiza iz koncepta relativno jednostavne avanturističke svemirske opere kroz nekolicinu filmova, sezona i retellinga uspjela izgraditi u intenzivnu i emocijama nabijenu dramu. (SB Yamato)
Mada u suštini poprilično nerealan, metaforičan i bajkovit, Yamato je kombinacijom olovnog militarističkog i dostojanstvenog stila te snažnih emocionalnih apela, poduprtih jednako osjećajno zasićenom orkestralnom kulisom, najavio nastupanje ere u kojoj će komercijalna animacija moći izvesti uspješan manevar od sadržajno-stilske djetinjatosti prema svojevrsnoj zrelosti i ozbiljnosti primjerenoj odraslijoj demografskoj skupini gledatelja. Tom je dojmu pridonio i sasvim neskriveni sloj revanšističko-nacionalističkih implikacija franšize, koje su vješto ugrađene u naizgled univerzalnu, općeljudsku perspektivu fabule,  a katalizirane kroz gotovo mitološku uzvišenost njenog sveukupnog stila, kao i aktualiziranje nekih novih motiva poput prijeteće opasnosti od nuklearno-ekološke katastrofe. 

- - -

Uzori i lekcije II: Tomino Yoshijuki

Char Aznable i Fraw Bow - i MS Gundam je uveo realnosti daleko bližu relativizaciju dobra i zla u oslikavanju karaktera likova, transformirajući arhetipske "neprijatelje" u "suparnike" i "rivale" s kojima je moguće poistovjećivanje. (Mobile Suit Gundam)
Tomino je svojom Mobile Suit Gundam franšizom podigao čitav mecha žanr iz njegove super robot faze u onu znatno ozbiljniju, u kojoj je naglasak stavljen na realistične i ispolitizirane odnose, uzročno-posljedične veze, složeniji fabularni kontekst, prirodnije karaktere likova te funkcionalnost mehaničkih borbenih oklopa, a u kontrastu s ranijom predominacijom efektne i neopterećeno-zabavne, ali zato poprilično plošne robotske akcije (Mazinger ZGetter Robo...). 

Amuro Ray i Lalah Sune - ondje gdje originalni Gundam tek naznačava (romantičnu) isprepletenost likova, Macross uprizoruje pravu emocionalnu rapsodiju ispričanu znatno vještijom narativnom tehnikom. (Mobile Suit Gundam)
No praskozorje Gundam serijala bi nas moglo podučiti i tome kako prenglašavanje (zamorne) vojne dimenzije settinga, politizacija fabularnog konteksta te forsiranje nerijetko suhoparne mecha akcije u komparaciji s nedovoljnom istaknutošću, odnosno eksploatacijom krajnje subjektivne dimenzije protagonista, mogu "zrelije" naslove po pitanju zabavnosti učiniti mnogo inferiornijima u odnosu na priče dobrano zasićene maštovištošću, pretjeranom nerealnošću, simbolizmom i/li opuštenošću. Radi se o prijetnji krajnje robotiziranosti i ukočenosti strukture serije, koja ubija živopisnost i razigranost njenoga svijeta.

Golema letjelica/robot Ideon dizajnom nastavlja dotadašnju tradiciju flashy mechova, dok će SDF Macross posuditi koncept, ali prezentirati ga u realističnijoj SF/military maniri. (SR Ideon)
Ovom redatelju podžanr super robota nipošto nije bio stran, štoviše, tijekom 70-ih je kreirao neke od najpoznatijih naslova u toj oblasti poput Voltes VZambot 3Daitarn 3... No jedna se serija osobito ističe u njegovom super robot opusu, jer postojano stojeći na žanrovskim konvencijama, pojedinim elementima ujedno predstavlja i prijelazni moment prema ozbiljnijoj i mračnijoj kulisi unutar mecha/robot žanra, a riječ je o Space Runaway Ideonu (1980./1981.). 

Sličnosti između Ideona i Gundama vidljive su i u samom dizajnu likova i priče te njihovoj prezentaciji.(SR Ideon)
Ideon settingom i određenim temama neodoljivo asocira na Gundam, ali i na Macross - posebno u svom momentu dalekih svemirskih putovanja, koje šaćica ljudi mora prevaliti pod neprestanim progonom svojih humanoidnih alijenskih neprijatelja. Ono čime Ideon "čini razliku" u mecha/robot žanru je i pristup likovima, koji više nisu generični i bezosobljeni crtani junaci, već ljudi od krvi i mesa koji osjećaju i u odnosu na čija se stradanja može daleko više suosjećati. Kroz lik vanzemaljke Karale i njen odnos s ljudskom posadom Ideona, artikulirana je i zanimljiva tema mogućnosti međusobnog prihvaćanja i suživota dvaju različitih vrsta i kultura putem traženja zajedničkog jezika i opraštanja.

Drugi Ideon film naziva Be Invoked je svojom šokantnošću sadržanom u miksu nihilizma, transcendencije i seksualnosti definitivno predodredio kasnije animirane uratke poput kultnog End of Evangeliona. (SR Ideon)
Čini se kako je ovu bazu Macross nadogradio nešto dojmljivijim i u prvi plan isturenijim likovima, daleko slojevitijom karakterizacijom i real robot konceptom. Moment super robot zabavnosti je aproksimirao s nadrealnih i prenapuhanih prizora borbe na, istaknutom individualističkom glazbenom kulisom dinamiziranunjihovu nešto "realniju" inscenaciju te na melodramatski obojene karakterne interakcije, kojima pristupa s iznimnom pažnjom i čini ih svojim središnjim motivom. 

- - -

Bittersweet Symphony

Macross vas uvodi u višerazinski spektakl... 
Autori Macrossa su svjesni da kvalitetu pojedinog naslova najčešće mjerimo prema njegovom potencijalu da nas svojim sadržajem zabavi, a krajnjom porukom oraspoloži te s ovim credom kroz serijalizacije i pristupaju gledatelju, gotovo nikada ih ne pokušavajući učiniti usiljeno ozbiljnima. Za uzvrat od njega očekuju da prihvati jedan vid razigranosti u kojoj se ono realno ozbiljno u settingu nikada ne shvaća isključivim i jednostranim, kako ne bi postalo naporno i generično; a ono što je nerealno i neozbiljno je takvo sa svrhom i djelomice namjerno autoparodično - ne bi li pružilo adekvatnu protutežu izrazito jakom emocionalnom naboju konteksta, koji pozicionira likove u zanimljive, zamršene i nepredvidive perspektive i konstelacije međusobnih odnosa.

...veličanstvene svemirske borbe...
Franšiza će vas tako s jedne strane zabavljati i razgaljivati razigranim prizorima iz svakodnevnog života i dopadljivom komedijom, involvirati vas u ciljano predimenzioniranu, napetu ljubavnu dramu i golicati vam maštu izrazitom seksualnom sugestivnošću, provokativnošću te povremenim fanserviceom, što se ionako savršeno uklapa u kontekst sladostrašću ispunjenoga svijeta showbiza. S druge pak strane iskorištava prednosti tmurnog makrokozmičkog plana dugotrajne mukotrpne i požrtvovne borbe čovječanstva za golu egzistenciju kako bi vas konformirala univerzalnim humanističkim porukama, potresla nenadanim tragedijama i natjerala da se prepustite valovima ovog prezasićenog emocionalnog miksa.

...i involvirajuću karakternu dramu.
Tajna se, dakle, krije upravo u kremi, odnosno načinu na koji Macross lijepi i prilagođava  sastavne plohe prethodno spomenutih naslova te time stvara poprilično dobro izbalansiranu gorko-slatkastu lako probavljivu leguru lepršavosti i tragike. Riječ je o u načelu zabavnijoj i opuštenijoj varijanti Gundama Ideona, s čime se mnogi koji su odgledali navedene naslove beskompromisno slažu. Dakako, pojedince će takav pristup nedvojbeno odbiti od gledanja, no valja shvatiti kako je Macross nešto što ćete željeti gledati uz velike kokice i Coca Colu s mozgom u stanju hibernacije, Singstar mikrofonom u rukama i, eventualno, paketićem papirnatih maramica uz sebe. Ipak je ovdje riječ o mjuziklički raspjevanoj akcijsko-romantičnoj SF soap operi, isupnjenoj krajnje zaraznom patetikom,  radi koje - budimo iskreni - sapunice i mjuzikle upravo i volimo.


- - -

Za pristup narednim sadržajima, kliknite na pojedini banner!

Kroz dosadašnji tekst ste mogli dobiti otpriličan dojam o tome kako stvari funkcioniraju na razini cjelokupne animirane franšize, no valja naglasiti da je svaki dio Macross sage specifičan i drugačiji na svoj osobit način te da ovakvo poopćavanje stvari nije dostatno u prenošenju daška pravog sadržajno-stilskog bogatstva te produkcijskih posebnosti serijala. Upravo zato ćemo se nakratko posvetiti svakom od "velikih" Macross naslova, ne biste li stekli konkretniji dojam o pojedinačnim scenarijima, likovima i temama.


Macross serije + filmska / OVA proširenja: 

Click Me

Već smo vam predstavili temeljni zaplet originalne Macross serije koji je postao baza čitave franšize, a nadalje ćemo vas detaljnije upoznati s troje legendarnih protagonista, Hikaruom, Minmay i Hayase te se više posvetiti njihovim međusobnim odnosima, kao i pojedinim sporednim likovima koji su obilježili ovaj dragulj 80-ih. Objasnit ćemo i sličnosti i razlike između serije i evergreenskog filmskog retellinga Do You Remember Love?, jednog od ponajboljih SF animiranih filmova ikada, koji unatoč poodmaklom datumu produkcije i dan danas oduševljava svojom audio-vizualnom kvalitetom.

- - -

Click Me

Sljedeća velika Macross serija iz ranih 90-ih donekle je podijelila fanove s obzirom na promjenu glazbenog stila koji je u središte stavio rock te daleko redundantniju tehničku izvedbu na tragu niskobudžetnih trash SF akcića. Novi junak, mlađahni rocker Nekki Basara i njegov band Fire Bomber morat će se suprotstaviti invaziji nove vanzemaljske vrste Protodeviln u ovoj relativno jednostavnoj, ali poletnoj i zabavnoj priči, koja će brzo raspršiti početnu gledateljevu skepsu i pokazati mu da ima i više nego dovoljno "emocije".  

- - -

Click Me

Posljednja u nizu velikih Macross serija postala je instantni tržišni hit i osvojila naklonost ljubitelja serijala, predstavljajući nove upečatljive protagoniste i pop-idole, intrigantne ljubavne spletke i pravi audio-vizualni spektakl, dodatno unaprijeđen u dva nedavno izdana filmska retellinga. Slijedeći suvremene trendove u industriji japanske animacije, Macross je Frontierom postao i daleko seksualno eksplicitniji (fanservice) i slađi (moe), a svojim je spojem sulude CG akcije i romantične drame ostvario za serijal jedan posve novi vid zarazne zabavnosti

- - -


Individualne Macross OVA-e:

Click Me

"Ružno pače" serijala jedini je njegov dio u produkciju kojeg Kawamori nije bio involviran, a ubrzo ga se i "odrekao" poslovično ga izmjestivši u alternativni Macross univerzum koji nema nikakve veze sa službenim timelineom franšize. Iako naknadno kreditiran kao pričom odveč neoriginalan, a izborom protagonista promašen u odnosu na SDF, ovaj je kraći naslov u svoje vrijeme bio pravi bestseller, a može se pohvaliti i OST-om budućeg kompozitora za slavni Gainaxov Evangelion, Shiroa Sagisua.

- - -

Click Me

Plus je još 1994./1995. ujedinio redateljsko-kompozitorski dream team Watanabe/Kanno, koji će kasnije postati slavan po Cowboy Bebopu, što samo po sebi nagovještava zaokret prema višem standardu narativne i stilsko-tematske zrelosti te karakterne prezentacije. 30-ak godina nakon originalne SDF serije, maleni kolonijalni planet postaje poprište intimne drame između dva suprotstavljena vojna pilota i uspješne menadžerice prvog galaktičkog AI glazbenog idola u ovom ponešto artističkom i izrazito atmosferičnom Macross naslovu

- - -

Click Me

Povodom obilježavanja 20 godina postojanja franšize, 2002. počašćeni smo drugim u nizu "ozbiljnijih" Macross naslova, koji nas konkretno upoznaje s događajima iz ere rata za ujedinjenje čovječanstva, prethodećima SDF seriji. Dok suprotstavljene militarističke frakcije unakrsno razmjenjuju vatru iznad otočja Mayan, a u dubini oceana pritajeno spava tajanstveni artefakt drevne vanzemaljske civilizacije, mladi UN-ov pilot Shin igrom sudbine dolazi u kontakt s domorodačkom djevojkom Sarom, kroz koju će spoznati pravu ljubav i iskonsku radost života u skladu s prirodom.

- - -

Specijalni Macross prilozi:

Click Me

Pričajući o Macrossu, nezaobilazno je dobrim dijelom posvetiti se i njegovoj glazbi. Kako bismo upotpunili ovu prezentaciju i učinili ju melodičnijom, pripremili smo vam i dva dodatna priloga – prvi je tekst posvećen najpoznatijim animiranim idolima serijala, stvarnim izvođačima u njihovoj sjeni te bogatim glazbenim opusima koje su polučili (sekcija: Idol Talk)


- - -

Click Me

Drugi vam čaroliju macrossovske poetike prenosi direktno u ušnu školjku – dajemo vam mogućnost da na jednom mjestu preslušate 40-ak najljepših singlova zvijezda Macrossa, prema krajnje pristranom i subjektivnom izboru autora ovog teksta (njihovo rangiranje na listi slijedi imperativ osobne lajkabilnosti glazbenih brojeva s obzirom na svakog pojedinog izvođača): Lynn Minmay, Fire Bombera, Sharon Apple, Ranke Lee te Sheryl Nome (+ Wendy Ryder, Ishtar, Sara Nome). (sekcija: My Soul for You) Jer kad je Macross u pitanju, gotovo je nemoguće  a ne biti pristran i žustro ne braniti boje subjektivnih preferencija. A to ćete mi ovaj puta, naravno, oprostiti. :) 

- - -

Click Me

Na samom kraju krajeva, odlučili smo vas samo ovaj puta počastiti kompilacijom veoma provokativnih i erotičnih kadrova junakinja serijala, kojih ima zaista mnogo (sekcija: Macross Boobs). Kako ne bismo zagađivali ostatak teksta neodoljivom Macross golotinjom (koju jednostavno morate vidjeti!), a što se sasvim lako moglo dogoditi zahvaljujući mojoj seksualnoj isfrustriranosti, skupili smo sav fanservice na jednu hrpu i uopće ne namjeravamo opravdavati svoje motive za takvom odlukom. Uostalom, da vidimo hoće li se tko buniti?

- - -

KRONOLOGIJA FRANŠIZE PREMA REDOSLIJEDU PRODUKCIJE: 
(preporučeni redoslijed gledanja):

The Super Dimension Fortress Macross (1982.-1983.)
Macross: Do You Remember Love? (1984.)
The Super Dimension Fortress Macross: Flash Back 2012 (1987.)
Macross II: Lovers Again (1992.)
Macross Plus (1994.-1995.)
Macross 7 (1994.-1995.)
Macross Plus: Movie Edition (1995.)
Macross 7 The Movie: The Galaxy Is Calling Me! (1995.)
Macross 7: Encore (1995.)
Macross Dynamite 7 (1997.-1998.)
Macross Zero (2002.-2004.)
Macross Frontier (2008.)
Macross Frontier Movie I: The False Songstress (2009.)
Macross Frontier Movie II: The Wings of Goodbye (2011.)

- - -

KRONOLOGIJA FRANŠIZE PREMA FIKCIONANLNOM TIMELINEU:

Macross Zero (2008.)
The Super Dimension Fortress Macross (2009.-2012.)
Macross: Do You Remember Love? (2009.-2012. / retelling, producirano 2031.)
The Super Dimension Fortress Macross: Flash Back 2012 (2012.)
Macross Plus (2040.)
Macross Plus: Movie Edition (2040., retelling)
Macross 7 (2045.-2046.)
Macross 7 The Movie: The Galaxy Is Calling Me! (2046.)
Macross 7: Encore (2046.)
Macross Dynamite 7 (2047.)
Macross Frontier (2059.)
Macross Frontier Movie I: The False Songstress (2059., retelling)
Macross Frontier Movie II: The Wings of Goodbye (2059., retelling)
Macross II: Lovers Again (1992., alternativni svemir)

- - -

DODATNE NAPOMENE:

Ovaj, kao i vezani Macross tekstovi ne sadrže važnije spoilere na radnju pojedinih nastavaka. Ukoliko su usputno naznačene određene mogućnosti zapleta/raspleta, to je zato jer se isti smatraju svojevrsnim općim i posvemašno prisutnim znanjem unutar šire otaku zajednice, odnosno jer je navođenje istih ključno za rekonstrukciju franšize u prezentacijske svrhe.

Pregled obuhvaća sve glavne animirane Macross naslove, uključujući serije, filmove i OVA-e, dok mange, videoigre i anime shortovi koji potpadaju pod univerzum franšize nisu prikazani niti uključeni u gore objavljeni pregled kronologije, već moguće tek usputno spomenuti.

Tehničke informacije (godina izdanja, produkcija, broj epizoda ect.) o pojedinim Macross naslovima možete pronaći na pripadnim stranicama istih.

Svi slikovni, video i audio zapisi objavljeni u sklopu ovoga priloga vlasništvo su njihovih originalnih tvoraca te su ovdje predstavljeni u krajnje neprofitnu svrhu informiranja i dodatne promocije Macross franšize bez intencija polaganja vlasničkih prava sa strane autora japanimacija!-e. 

Slike korištene u ovom članku te člancima pripadnih dijelova Macross franšize su jednim dijelom urađene od strane autora teksta, dok su drugim preuzete s različitih mrežnih stranica. 

S obzirom na poveći opseg Macross multimedije, posebice OST-ova, zainteresiranima preporučujem odlazak na sljedeću mrežnu stranicu koja iste kompilira u zavidnom broju:

Ai Oboete Imasu Ka (Do You Remember Love?) By Lynn Minmay (SDF Macross) Ai wa Nagareru (Love Drifts Away) By Lynn Minmay (SDF Macross) My Beautiful Place By Lynn Minmay (SDF Macross) Silver Moon, Red Moon By Lynn Minmay (SDF Macross) Yasashisa Sayonara (Goodbye to Kindness) By Lynn Minmay (SDF Macross) Tenshi no Enogu (Angel Paint) By Lynn Minmay (SDF Macross) Runner By Lynn Minmay (SDF Macross) Watashi no Kare wa Pilot (My Boyfriend Is a Pilot) By Lynn Minmay (SDF Macross) Shao Pai Rong (Little White Dragon) By Lynn Minmay (SDF Macross) 0-G Love (Star) By Lynn Minmay (SDF Macross) Cinderella By Lynn Minmay (SDF Macross) Sunset Beach By Lynn Minmay (SDF Macross) Why By Lynn Minmay (other) For Now, A Friend By Wendy Ryder (Macross II: LA) Love You Once More By Ishtar (Macross II: LA) Information High By Sharon Apple (Macross Plus) Idol Talk By Sharon Apple (Macross Plus) SANTI-U By Sharon Apple (Macross Plus) Remember 16 By Fire Bomber (Macross 7) My Soul for You By Fire Bomber (Macross 7) Light the Light By Fire Bomber (Macross 7) Try Again By Fire Bomber (Macross 7) Angel Voice By Fire Bomber (Macross 7) Submarine Street By Fire Bomber (Macross 7) Feel Universe By Fire Bomber (Macross 7) Waiting for You By Fire Bomber (other) Totsugeki Love Heart By Fire Bomber (Macross 7) Power to the Dream By Fire Bomber (Macross 7) Song of Eternity By Fire Bomber (other) My Friends By Fire Bomber (Macross 7) Magic of Love By Fire Bomber (Macross 7) Holy Lonely Night By Fire Bomber (Macross 7) Virgin Story By Fire Bomber (Macross FB7) Ending Theme By Fire Bomber & Ranka Lee & Sheryl Nome (Macross FB7) Arkan (Star) By Sara Nome (Macross Zero) Lion By Sheryl Nome & Ranka Lee (Macross Frontier) Northern Cross By Sheryl Nome & Ranka Lee (Macross Frontier) Sayonara no Tsubasa By Sheryl Nome & Ranka Lee (Macross Frontier: WOG) Nyan Nyan Service Medley By Sheryl Nome & Ranka Lee (Macross Frontier) Triangler By Sheryl Nome & Ranka Lee (Macross Frontier) Diamond Crevasse By Sheryl Nome (Macross Frontier) Ribe ~ Maboroshi no Hikari By Sheryl Nome (other) Funanori By Sheryl Nome (other) Welcome to My FanClub's Night! By Sheryl Nome (Macross Frontier) What 'bout My Star? By Sheryl Nome (Macross Frontier) Anata no Oto (Your Sound) By Ranka Lee (Macross Frontier) Aimo By Ranka Lee (Macross Frontier) Seikan Hikou (Interstellar Flight) By Ranka Lee (Macross Frontier) Niji iro Kuma Kuma By Ranka Lee (Macross Frontier) Ai Oboete Imasuka ~ Bless the Little Queen Lee (Macross Frontier)